torsdag 8. desember 2011

Advent :)

Det er advent og snart jul :)
Det har vært en våt og til tider stormfull høst...mørkt og svart ute,og selv om temperaturen nesten har vært det samme som en normal,nordnorsk sommer så foretrekker jeg noen kuldegrader og snø når det er vinter;)

Idag våkna vi opp til klarvær,frost og en snøkledd bakke.Deilig....og julefølelsen kommer for fullt.

Smash og Stratos foretrekker mildvær,idag kom dem i full fart inn etter et knapt 10 minutters tissetur ute.Halene så ut som to koster da dem kom spurtende inn.Smash i godstolen under et pledd...og passa godt på plassen sin da hans bror kom snikende å ville ha litt varme.Det endte med et dask...og Stratos måtte ligge på armlenet;)

 Jeg har i flere år skrevet dagbok i adventa,dette er det tiende året..og enda er det mange års skriving før jeg må invistere i ei ny bok. Er så koselig å bla tilbake..sammenligner hva jeg gjorde på samme tid år tiilbake.Ønskelister fra ungene,bilder og oppskrifter ligger også inni her for hvert år.

Julekrybba og kongerøkelsen kom frem første helga  i advent...kjenner at det begynner å krible etter å finne frem mere pynt,nå...hører nesten at nissene mine roooper nå;)
 Men..jeg skal vente litt til med mere pynting.Må få vaska litt og tatt bort noe annen nips først. Har ikke kommet så langt med bakingen heller..havreflarn og serinakaker i boksene,men det er alt.Skal jo ha tid til alt.Men..jul blir det nå uansett.Jeg setter pris på litt strikketid og kos også nå i adventa..vasking og baking gjemmer vi til helgene når vi har fri :)

Jeg fikk pakke fra Hillesvaag her for ei tid siden.Av all den deilige ulla har jeg tryllet frem noe vakkert,og mere blir det:) Bilder av prosjektene kommer sånn etterhvert;)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar