tirsdag 27. desember 2011

Julekos :)

Det er jul...og vi nyter noen late og velfortjente fridager:) Mat,mat,mat...et aller annet går man å putter i seg stortsett hele dagen.Idag så måtte jeg ut...så i mellom elingene så tok jeg skiene på meg og strøk til stkogs.Deilig og forfriskende :)

Vel inne igjen var det å få pinnekjøttet på kok,så straks er vi klar for et nytt etegilde;)

Det jeg synes er en av de mest koselige tingene med jula er å dra frem gammel og kjær julepynt.Hvis dere ser de to lysene bakom disse nissene...dem fikk jeg i julegave da jeg var pittelita:) Skjeive og skakke er dem blitt...men det er en del av sjarmen,ikke sant ?

Mamma er en kløpper til å ta vare på tradisjoner,og er nok der jeg har arvet dette med å ta vare på ting.Og jeg håper og tror at mine egne barn føler det samme.

Under juletreet lå denne koselige,broderte løperen...Mange timer kjærlig arbeid har mamma lagt i den.Denne blir tatt vare på som gull,sånn at den kan pynte opp bordet i mange juler fremover:)

Noen dager før jul mista vi kjære Stratospusen vår og det har vært noen sørgelige tilstander her i huset...Såå fælt,og den pusen kan aldri noen fylle tomrommet etter.

Uansett valgte vi å få tak i en ny pus,ting ble litt lettere..ikke minst for ungene.

Amandus er en livlig liten fyr..og jeg kan love dere at han ble fort husvarm;)Glitret på juletreet henger i merkelige formasjoner..og aldri har jeg hatt en kattunge som har gått så til de grader til angrep på strikketøyet mitt;) Så dette kan bli riktig spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar